tweet tweet

Thursday 5 January 2012

Fahami Teknik Agar Seks Lebih Asyik


Dalam kehidupan, rata-rata pasangan yang telah lama mendirikan rumah tangga gemar melakukan seks secara terus tanpa memikirkan impak yang bakal diterima. Menganggap ia sebagai aktiviti mingguan yang wajib dilakukan tetapi langsung tidak menitikberatkan teknik-teknik menarik yang boleh dipraktikkan bagi memancing hati pasangan.

Walhal teknik inilah yang perlu dititik beratkan. Tapi apabila bercakap tentang teknik jangan hanya ingat tentang posisi seks saja, ada perkara yang lagi yang berkaitan. Antaranya seperti teknik ucapan, sentuhan selain pemanasan yang semuanya membawa kepada hubungan intim yang menarik.

Ucapkan Dengan Cinta

Harus diingat bahawa komunikasi yang baik berlaku secara dua hala. Kerana itu, ungkapan penuh perasaan cinta dan sayang hendaklah dilakukan dengan telus dan terbuka. Hilangkan rasa malu pada pasangan dan anggaplah bahawa anda adalah sebahagian dari hidupnya. Katakan apa yang kalian inginkan dan berbincanglah dari hati ke hati. Renungi wajahnya dan tanyalah dengan lembut sama ada pasangan dirundung masalah. Sekali-sekala, belailah rambutnya dan ramas tangannya perlahan-lahan bagi membuktikan keikhlasan. Tentu pasangan berasa selesa dan ‘bersedia’ untuk beraksi dengan anda setelah merasai betapa prihatinnya anda padanya.

Ekspresikan Ciuman Dari Hati

Ciuman? Ia biasa dilakukan sama ada ingin ke tempat kerja atau melelapkan mata di kamar peraduan. Sebenarnya, apa yang dimaksudkan ialah ciuman yang mendalam dan terkesan di ingatan? Mungkinkah ia juga kerap dipraktikkan?

Tahukah anda bahawa ciuman sedemikian mampu mengikis perasaan ‘badmood’ sekali gus menaikkan nafsu ghairahnya. Hadiahkan ciuman yang paling menggoda dan berbisa hinggakan pasangan terlupa bahawa sebentar tadi dia sebenarnya dirundung masalah yang membebankan kepala.

Pentingnya Pemanasan Dalam Hubungan

Malas melakukan pemanasan atau ‘foreplay’? Janganlah begitu kerana itulah ‘kunci’ keasyikan yang bakal ditemui sebaik anda mula berasmara. Cubalah usahakan perlahan-lahan, apatah lagi sekiranya pasangan anda menginginkan.

Susuli dengan sentuhan-sentuhan lembut di bahagian sensitifnya. Jika perlu, selang-seli dengan gerakan erotis bagi menaikkan keinginannya. Suasana pastinya lebih romantik dengan irama lagu serta pencahayaan yang remang-remang. Tentunya ia akan menaikkan gelora cinta kalian berdua.

Cetuskan Perubahan Dan Berfikirlah Lebih Kreatif

Bagi menghindarkan perasaan jemu dan bosan, usahakan untuk satu perubahan. Mungkin anda perlu luangkan lebih banyak waktu intim berdua seperti mengatur makan malam yang ditemani cahaya lilin ataupun cukup di halaman rumah sahaja dengan simbahan cahaya rembulan.

Segarkan ingatan bersama ketika menikmati bulan madu serta melayari ‘malam pertama’ yang cukup memberi makna. Kembalikan kehangatan pelukan dan ciuman tersebut ke kamar peraduan. Aplikasikan waktu bersama dengan mengembalikan memori cinta sewaktu mula mendirikan rumah tangga. Tentu ada sedikit kelainan berbanding asmara yang dilakukan sebelum-sebelumnya.

Sumber: WH

No comments:

Post a Comment