tweet tweet

Friday 20 January 2012

5 Fakta Tentang Ejakulasi Wanita


Ejakulasi Wanita

Ejakulasi, datang inzal atau orgasm adalah perasaan puas yang hanya dapat di capai menerusi hubungan seks atau rangsangan seksual. Berikut, ialah 5 fakta mengenai ejakulasi wanita:

1. Tujuan sebenar wanita alami perasaan ejakulasi adalah tidak jelas. Ini kerana, lelaki apabila ejakulasi akan melepaskan sperma manakala bagi wanita pula tiada apa yang jelas terjadi apabila mereka mengalami orgasm.

2. Klitoris atau biji kelentit adalah antara bahagian badan yang paling sensitif sekali. Namun, di sebalik itu tiada yang jelas mengenai fungsi bahagian tersebut selain untuk menerima rangsangan seks.

3. Wanita boleh menipu lelaki bahawa mereka sudah datang inzal kerana tiada perkara yang jelas menunjukkannya berlaku. Ada wanita yang memancut keluar air apabila datang inzal. Namun, ada wanita yang terpancut airnya tetapi mereka tetap tidak datang lagi inzal dan inginkan hubungan di teruskan kerana ingin sampai inzal.

4. Untuk mencapai orgasm, wanita tidak semestinya perlu adakan hubungan seks kerana kadangkala sentuhan di payudara dan ciuman di mulut sudah memadai untuk mereka datang inzal. Jadi, tiada bukti jelas apakah sebenarnya perkara yang membawa kepada ejakulasi wanita.

5. Kunci kepada wanita untuk alami orgasm yang hebat adalah kebolehan dia untuk relaks dan berikan segalanya ketika mengadakan hubungan seks. Perasaan selesa dan kasih sayang serta terangsang akan membuka dirinya untuk alami ejakulasi.


Wanita akan mengalami ejakulasi jika dia benar-benar menghayati hubungan seks tersebut. Air mani wanita akan terpancut atau meleleh ketika proses ejakulasi berlaku.

No comments:

Post a Comment