tweet tweet

Wednesday 4 January 2012

4 Golongan Lelaki Yang Ditarik Wanita Ke Neraka



1. Ayahnya

Apabila  seseorang yg bergelar ayah  tidak memperdulikan anak-anak perempuannya  di dunia. Dia tidak  memberikan segala keperluan agama seperti mengajar  solat, mengaji &  sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya  tidak menutup  aurat.....tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan  dunia sahaja  maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

2. Suaminya

Apabila  si suami tidak memperdulikan  tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di  pejabat, memperhiaskan diri  bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum  lelaki yang bukan muhrim  apabila suami mendiam diri walaupun dia seorang  alim seperti solat  tidak bertangguh, puasa tidak tinggal maka dia akan  turut ditarik oleh  isterinya ke neraka.

3. Abang-abangnya

Apabila  ayahnya sudah tiada,  tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu   abang-abangnya.....jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan   adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM ...tunggulah   tarikan adiknya ke neraka kelak.

4. Anak Lelakinya

Apabila  seorang anak tidak menasihati  seorang ibu perihal kelakuan yang haram  dari Islam, bila ibu membuat  kemungkaran pengumpat, mengata &amp;  sebagainya, maka anak itu akan  disoal dan dipertanggungjawabkan di  akhirat kelak. Nantikan tarikan  ibunya ke neraka.</div><div style="text-align: justify;">Maka  kita lihat betapa hebatnya tarikan  wanita bukan sahaja di dunia malah di  akhirat pun tarikannya begitu  hebat, maka kaum lelaki yang bergelar  ayah/suami/abang atau anak harus  memainkan peranan masing-masing.


Hai  orang-orang yang beriman,  peliharalah dirimu dan keluargamu dari api  neraka yang bahan bakarnya  adalah manusia dan batu, penjaganya  malaikat-malaikat yang kasar, yang  keras, yang tidak mendurhakai Allah  terhadap apa yang diperintahkan-Nya  kepada mereka dan selalu mengerjakan  apa yang diperintahkan. (At  Tahrim : 6)

Harga  seseorang muslim adalah sangat  berharga. ALLAH SWT nilaikan seseorang  muslim dengan SYURGA, semua kaum  muslimin yakni yang mengucap kalimah  tauhid dijamin masuk syurga  dengan itu janganlah kita membuang atau  tidak mengendah janji dan  peluang yg ALLAH SWT berikan pada kita.

No comments:

Post a Comment